Medewerkers namen per direct ontslag nadat ze geconfronteerd werden met een rat die 'zo groot als een kat' was. Deze angstaanjagende ervaring vond plaats in ijssalon Sugaboo gevestigd in Almere. De eigenaar besloot zijn zaak te sluiten voor maanden om de plaag te bestrijden, maar deze maatregel stuit op verzet bij de verhuurder. Sancties dreigen voor de eigenaar als hij niet adequaat optreedt tegen de rattenoverlast.
Het schokkende treffen met de enorme rat leidde tot paniek onder de werknemers, die geen andere uitweg zagen dan onmiddellijk ontslag te nemen. De confrontatie met de knaagdier van ongekende grootte veroorzaakte angst en onrust bij het personeel van de ijssalon. Deze gebeurtenis heeft niet alleen emotionele impact gehad, maar ook financiële gevolgen voor de eigenaar, die gedwongen werd zijn zaak tijdelijk te sluiten.
De verhuurder van het pand waarin Sugaboo is gevestigd, is niet te spreken over de langdurige sluiting van de ijssalon. De verontwaardiging bij de verhuurder resulteert in dreigementen van boetes en sancties voor de eigenaar. Het conflict tussen beide partijen escaleert door de ongewenste aanwezigheid van de enorme rat die de bedrijfsvoering verstoort en de reputatie van de zaak schaadt.
Dit incident werpt een schaduw over de ijssalon in Almere en roept vragen op over de verantwoordelijkheden van de eigenaar en de verhuurder bij dergelijke overlastsituaties. De druk op de eigenaar om de problemen snel en effectief op te lossen neemt toe door de dreiging van juridische stappen en financiële repercussies vanwege de langdurige sluiting. Een snelle en doortastende aanpak lijkt onvermijdelijk om de rust en de bedrijfsactiviteiten te herstellen.